فروش ویژه

جهت اطلاع از شرایط فروش محصولات با ما تماس بگیرید

انواع اسباب بازی شهربازی

اسباب بازی شهربازی

وسایل شهربازی

شهربازی‌های سرپوشیده و شهربازی‌های روباز دارای انواع اسباب بازی شهربازی برای همه‌ی سنین هستند. بچه‌ها در این پارک‌ها مشغول به بازی با انواع مختلف اسباب بازی‌ها می‌شوند. این اسباب بازی‌ها با تنوع بالایی که دارند، می‌توانند کودکان را سرگرم کنند و لحظات به یاد ماندنی‌ای را برای‌شان رقم بزنند. امروزه اما بسیاری از شهربازی‌ها، اسباب بازی‌ها و وسایل‌ ترسناکی را نیز به مجموعه‌ی خود اضافه کرده‌اند تا نه تنها برای کودکان، که برای بزرگسالان هم هیجان داشته باشد. در هر شهربازی شما شاهد انواع اسباب بازی‌ شهربازی هستید. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع آن آشنا کنیم.

انواع اسباب بازی شهربازی

چرخ و فلک

یکی از قدیمی‌ترین و پایه‌ی ثابت‌ اسباب بازی‌های شهربازی، چرخ و فلک است. چرخ و فلک‌ها می‌توانند در سایز‌های مختلف در همه‌ی شهربازی‌ها دیده شوند.

در این وسیله شما شاهد یک گردونه‌ی بزرگ هستید که به عنوان محور و پایه از آن یاد می‌شود و همچنین چندین کابین کوچک به وسیله‌ی نخ‌های ثابت و محکم به میله‌ی اصلی وصل شده‌اند. با شروع چرخش، کابین‌ها به ترتیب از بالا به پایین و از پایین به بالا حرکت می‌کنند.

این اسباب بازی قدیمی همچنان طرفدارهای خود را دارد. چرخ و فلک را می‌توان پرطرفدار‌ترین و قدیمی‌ترین اسباب بازی شهربازی معرفی کرد.

 

کشتی صبا

یکی دیگر از این وسایل قدیمی و پرطرفدار، کشتی صبا است. کشتی صبا، یک کشتی چوبی بزرگ است که توسط دو اهرم آهنگی و محکم حرکت نیم‌ دایره‌ای دارد. درون این کشتی، جایگاه بازیکنان نیمکت‌هایی است که دارای کمربند‌های محکم برای محافظت هستند.

برای استفاده کردن از هر کدام این اسباب بازی‌ها شرایط خاصی هم مشخص شده است. شرایطی مانند قد، سن و حتی وزن… برای مثال یکی از شرایط کشتی صبا قد است. البته بیشتر این شرایط و قانون برای کودکانی است که به تنهایی قادر به سوار شدن این اسباب بازی‌ها نیستند.

اسباب بازی شهربازی

انواع اسباب بازی شهربازی برای بزرگسالان

امروزه در هر شهربازی روباز و سرپوشیده‌ای حداقل یک یا دو وسیله‌ی بازی وجود دارد که مخصوص بزرگسالان طراحی شده‌اند. انواع اسباب بازی شهربازی برای بزرگسالان گاهی بازی‌های ویدیویی هستند و گاه بازی‌های دستی‌ای که نیاز به مهارت زیاد دارند.

بسیاری از وسایل هیجان انگیز هم مانند ترن هوایی، برج سقوط، سفینه‌ی فضایی و… مخصوص بزرگسالان و نوجوانان ساخته شده است.

 

ترن هوایی

یکی از محبوب‌ترین وسایل شهربازی، ترن هوایی هست. ترن هوایی به شکل یک قطار سرباز طراحی شده که بر روی یک ریل هوایی که دارای شیب و سراشیبی زیاد است، حرکت می‌کند. شیب و سرعت قطار هیجان و آدرنالین زیادی را تولید می‌کند. اما بیشتر حوادث خطرناک شهربازی‌ها هم مربوط به همین وسیله است. امروزه شبیه‌ساز ترن هوایی در شهربازی‌ها می‌تواند جایگزین ترن هوایی مکانیکی شود و به این حوادث تلخ خاتمه دهد!

 

برج سقوط

برج سقوط هم یکی از انواع اسباب بازی شهربازی است که یک برج مرکزی دارد. بر روی دیواره‌ی جلویی این برج یک ردیف صندلی با محافظ طراحی شده است. این صندلی‌ها از اوج به سمت زمین سقوط می‌کند و در نزدیکی زمین دوباره به سمت هوا با شدت زیاد پرواز می‌کند.

 

سفینه فضایی

سفینه فضایی هم یکی دیگر از انواع اسباب بازی شهربازی است. سفینه یک صفحه‌ی گرد دارد و صندلی‌های آن در جهت عقربه‌ی ساعت می‌چرخند. این دستگاه جزو پرطرفدارترین وسیله‌های شهربازی است چرا که به دلیل چرخش چندگانه‌ی صندلی و خود دستگاه، هیجان بالایی ایجاد می‌کند.

 

هوریکن

هرچند که دستگاه‌های بیشتری هم وجود دارند که نوین‌تر هستند و درصد هیجان این دستگاه‌ها هم به طبع دستگاه‌های قدیمی‌تر بیشتر است. یکی از این دستگاه‌های جدید هوریکن یا طوفان نام دارد.

دستگاه هوریکن چند بازو دارد که هر کدام از این بازوها دارای چند صندلی هستند. بازوها در سریع‌ترین زمان ممکن حرکت می‌کنند. البته چون این دستگاه جدید است در کمتر شهربازی‌ای پیدا می‌شود.

 

انواع وسایل شهربازی

تجهیزات ویدئویی و کامپیوتری شهربازی

یکی دیگر از انواع تجهیزات شهربازی، بازی‌های ویدیویی است. در بسیاری از شهربازی‌های سرپوشیده، وسایل بازی ویدیویی زیادی وجود دارد. این اسباب بازی‌ها معمولا به صورت تک نفره و یا دو نفره هستند. این بازی‌ها می‌توانند برای ساعات‌ها شما را سرگرم کنند. این بازی‌های ویدیویی معمولا دارای یک صفحه‌ی مانیتور بزرگ و یک صندلی راحتی هستند.

بسیاری از این بازی‌های ویدیویی یا ماشینی هستند یا تیراندازی که معمولا برای همه‌ی سنین مناسب هستند.

بازی‌های آبی در شهربازی‌ها

یکی از سرگرم‌ کننده‌ترین تفریحات کودکان و بزرگسالان، مخصوصا در فصل گرما، تفریحات آبی است. امروزه خیلی از پارک‌های شهربازی به صورت پارک‌های آبی فعالیت می‌کنند.

این پارک‌ها بسیار محبوب هستند. در این شهربازی‌ها، از وسایل و اسباب بازی‌های مخصوص به رشته‌های ورزشی آبی استفاده می‌شود مانند انواع و اقسام سرسره‌ها و تاب‌های آبی، ترن‌های هوایی که بر روی آب ریل بندی‌ شده‌اند، گودال‌های آبی، ماشین‌ها و قایق‌های موتوری کوبنده و… .

معمولا این پارک‌ها برای بانوان فضایی پوشیده دارند ولی برای آقایان دارای فضای روباز هستند. محبوبیت کلی این پارک‌ها کمتر از شهربازی‌های قدیمی نیست. سالانه بیشتر مردم در فصل گرما به این پارک‌ها سر می‌زنند.

یکی از انواع اسباب بازی شهربازی همین تجهیزات آبی هستند که در رده‌ی محبوب‌ترین تجهیزات هستند.

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *