فروش ویژه

جهت اطلاع از شرایط فروش محصولات با ما تماس بگیرید

وسایل مورد نیاز شهربازی

وسایل مورد نیاز شهربازی ها، بسته به بودجه‌ی سرمایه‌گذاران شهربازی، می‌تواند متنوع و یا محدود باشد. بنابراین اولین معیار برای تعیین وسایل مورد نیاز شهربازی، بودجه‌ی سرمایه‌گذاران است. دومین معیار، نوع شهربازی است. شهربازی‌ها به غیر از آن که دو نمونه‌ی سرپوشیده و روباز دارند، انواع مختلفی هم دارند. شهربازی‌ تفریحی، شهربازی علمی، شهربازی توریستی، شهربازی آموزشی، گیم نت‌ها و… بنابراین وسایل مورد نیاز شهربازی متناسب با نوع آن انتخاب می‌شود. اما در این مقاله قصد داریم به طور کلی بررسی کنیم که وسایل شهربازی به چند دسته تقسیم می‌شود و برای احداث شهربازی به چه نوع تجهیزاتی نیاز دارید. وسایل مورد نیاز شهربازی ها از قدیمی‌ترین تجهیزات شهربازی (وسایل مکانیکی) گرفته تا جدیدترین تجهیزات شهربازی (وسایل شهربازی VR) گوناگونی دارند. با گروه صنعتی توفان طراح و سازنده وسایل شهربازی همراه باشید تا بهترین‌ها را انتخاب کنید.

قدیمی‌ترین وسایل مورد نیاز شهربازی

از قدیم و ندیم، همه‌مان تصویر شهربازی را با چرخ و فلک، کشتی صبا و marry go roundها می‌شناسیم.

چرخ و فلک‌ بسته به اندازه‌ی شهربازی می‌توانند کوچک یا خیلی بزرگ باشد. چرخ و فلک‌ها جهت درخشش در شب و ایجاد یک تصویر رویایی از شهربازی، می‌توانند مجهز به چراغ‌های رنگی باشند. در ایران چرخ و فلک شهربازی ملت مشهد، یکی از بزرگ‌ترین چرخ و فلک‌ها در جهان است.

کشتی صبا در میان کوچک و بزرگ، محبوبیت بسیاری دارد! کشتی صبا یکی از کم خطرترین وسایل مورد نیاز شهربازی است که معمولاً در اکثر شهربازی‌ها وجود دارد.

مری گو راند Marry go round یکی از تجهیزات کلاسیک شهربازی‌هاست که نمونه‌ی آن را حتی در اسباب بازی‌های کودکانه هم دیده‌اید. مری گو راند یک وسیله‌ی چرخشی است. کابین‌های آن می‌تواند اسب، ماشین و یا تاب باشد. بچه‌ها درون کابین‌ها می‌نشینند و مری گو راند به صورت چرخشی حرکت می‌کنند. این وسیله هم یکی از کم خطرترین تجهیزات شهربازی است.

وسایل مورد نیاز شهربازی ها

مهیج‌ترین وسایل مورد نیاز شهربازی

یکی از مهیج‌ترین وسایل مورد نیاز شهربازی، ترن هوایی است. ترن هوایی به لحاظ ایجاد هیجان در کاربران، وسیله‌ای بی‌رقیب است. اما لازم است بدانید که بیشترین حوادث ناگوار شهربازی‌ها هم متعلق به همین دستگاه بوده است.

اندازه‌ی ترن هوایی، بسته به مساحت شهربازی است. معمولاً ترن هوایی وسیله‌ای است که مساحت زیادی را اشغال می‌کند.

امروزه یکی از سریع‌ترین ترن هوایی های دنیا در شهربازی فراری ورلد ابوظبی/ Ferrari world قرار دارد. نام این ترن هوایی فرمولا روسا است. لازم است بدانید که فرمولا روسا را دو نفر از رانندگان سرشناس فرمول یک افتتاح کردند.

اما وسایل شهربازی توفان پیشنهاد مهیج‌تر و امن‌تری برای شما دارد! تا پایان مقاله همراه ما باشید تا ببینید چه وسیله‌ای را می‌توان جایگزین این وسیله‌ی خطرناک شهربازی کرد.

وسایل کامپیوتری شهربازی

یک دسته از وسایل مورد نیاز شهربازی ها، وسایل کامپیوتری شهربازی هستند. این وسایل تنوع بسیار زیادی دارند. از بازی‌های کامپیوتری گیم‌نت‌ها گرفته تا دستگاه‌های بلیطی/ تیکتی، جایزه بگیرها، دستگاه‌های بازی‌های مرحله‌ای و…

وسایل کامپیوتری شهربازی معمولاً مورد استقبال همه‌ی سنین هستند. اما بی‌تحرک بودن این بازی‌ها، باعث می‌شود، نیاز فردی که آمده در شهربازی هیجان بالایی را تجربه کند، برآورده نشود.

گروه صنعتی توفان، معرفی کننده‌ی یک بازی کامپیوتری است که در عین حال تحرک فیزیکی بسیار بالایی دارد. تلفیق بازی کامپیوتری و حرکت فیزیکی این تجهیز را در رده‌ی خاص‌ترین‌ها قرار داده است.

بازی کامپیوتری موشن فان:

موشن فان یک بازی کامپیوتری است که به وسیله‌ی بدن کاربر هدایت می‌شود! کاربر مقابل مانیتور می‌ایستد و توسط حس‌گر، رفتارهای او به کاراکترِ درون بازی فرمانِ حرکت می‌دهد. بالا و پایین، چپ و راست، پرش، خم شدن و… فرمان‌های حرکتیِ کاراکترِ درون بازی هستند.

موشن فان یکی از مهیج‌ترین بازی‌های کامپیوتری است. برخلاف بازی‌های کامپیوتری دیگر، این بازی بیشتر موجب تحرک کاربر می‌شود. یکی از آفات بازی‌های کامپیوتری، بی‌تحرکی کاربر است. گروه صنعتی توفان، با طراحی و تولید این بازی، ثابت کرده است که می‌توان در کنار بازی‌های کامپیوتری، تحرک هم داشت.

مدرن ترین وسایل مورد نیاز شهربازی

اگر به دنبال مدرن ترین وسایل مورد نیاز شهربازی هستید، باید تجهیزات شهربازی واقعیت مجازی یا VR  و تجهیزات شهربازی واقعیت افزوده یا AR را به شما معرفی کنیم.

امروزه در شهربازی‌های معروف دنیا، وسایل شهربازی واقعیت مجازی جای وسایل قدیمی شهربازی را گرفته‌اند. زیرا این وسایل با سلیقه‌ی امروز مردم، سازگارترند. وسایل شهربازی واقعیت مجازی از چند جهت انتخاب مناسب‌تری هستند:

•وسایل شهربازی واقعیت مجازی ایمنی بیشتری دارند.

•وسایل شهربازی واقعیت مجازی جای کمتری را اشغال می‌کنند و قابل حمل هستند.

•وسایل شهربازی واقعیت مجازی کمتر آسیب می‌بینند و به راحتی قابل تعمیر هستند.

حالا بیایید با هم چند نمونه از وسایل مورد نیاز شهربازی را با عنوان وسایل شهربازی VR بررسی کنیم.

وسایل شهربازی واقعیت مجازی

شبیه ساز ترن هوایی توفان

شبیه ساز ترن هوایی، امروزه جایگزین بسیار مناسبی برای ترن هوایی است. شبیه ساز ترن هوایی توفان، یک نمونه‌ی ایرانی باکیفیت است که امروزه در اکثر شهربازی‌های سراسر ایران وجود دارد. شبیه ساز ترن هوایی توفان، یکی از محبوب‌ترین شبیه سازهای شهربازی است.

از ویژگی‌های شبیه ساز ترن هوایی می‌توان به قابلیت چرخش در دو محور عمودی و افقی اشاره کرد که هیجانی برابر با ترن هوایی واقعی را برای کاربر ایجاد می‌کند.

تاچ فان

تاچ فان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های شهربازی است. این بازی هم حرکت فیزیکی را با بازی کامپیوتری پیوند زده و اکثر رده‌های سنی را پوشش می‌دهد.

بازی تاچ فان با توپ انجام می‌شود. کاربر توپ را به سمت دیواره‌ی لمسی پرتاب می‌کند. بازی‌های روی دیواره، شبیه بازی‌های دوز هستند و به ازای هر ردیف خانه‌ای که پر شود، کاربر امتیاز می‌گیرد. تاچ فان را می‌توان هم به صورت فردی و هم به صورت گروهی انجام داد.

تاچ فان گزینه‌ی بسیار مناسبی برای گروه‌های خانوادگی و یا گروه‌های دوستانه است.

تاچ فان

خرید و قیمت وسایل مورد نیاز شهربازی

وسایل مورد نیاز شهربازی در سراسر دنیا تنوع بسیار زیادی دارد. گروه صنعتی توفان، یکی از تولید کنندگان تجهیزات شهربازی ایرانی است که مدرن ترین وسایل شهربازی را به بازار داخلی معرفی می‌کند. امروزه، وسایل مورد نیاز شهربازی، مانند گذشته نیست و تجهیزات جدیدتری وارد بازار شده است. توجه به سلیقه‌ی روزِ مشتریان، اقبال گسترده‌تری را برای شهربازی‌ها به همراه می‌آورد. جهت خرید وسایل مورد نیاز شهربازی مدرن و اطلاع از قیمت وسایل مورد نیاز شهربازی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *